YC&AC

YC&AC EVENTS

アーカイブ/Archives

過去のブログ

From MOONEYES USA

2ヶ月ぶりにMOONEYES USAへ行ってみると、ChicoがBonneville用 Race Carの製作を開始していました。
まず床に作りたいシャーシーの図を描き、その線に従ってシャーシーに使う角材等を配置し、基本となるシャーシーを作ります。レースカーというと、正確な青写真とか設計図とかがあるものと思いがちですが、ここでは違います。それらは床の上の3本線とChicoの頭のなかだけです。
彼はこの27年RoadsterでBonneville, Modified Roadster “F” Classに、Potvin Crank Driven 4-71 Blowerを装着したChevy 180 cuiの、300mphを出したFred LarsenのRecord Motorを使い、このクラスのレコードの181mphを破るつもりでいます。
HalibrandのQuick Change Rear EndとRichmond 5 Speed トランスミッション、ホイル&タイヤは僕の36年Fordから外しました。エンジンは先日友人に貸したのを返してもらう予定です。
プライベートのレースカーですから部品はお互いに持ちより、なるべくLow Budgetで仕上げ、来年4月のEl Mirageでテストランが出来るつもりです。そして目標は2007年8月に開催されるBonneville Speed Weekです。

After two months of absence, I went to MOONEYES USA and Chico had started to build race car for Bonneville.

First draw chassis on the floor, then line up square pipe to make base for chassis. Here, there is no blue print. Everything in Chico’ head and three line on floor.

Chico plans to break BNI, Modified Roadster “F” Class record 181mph by this 27 Roadster with Potvin crank driven blowered Chevy 180 cui from 300mph FIA record motor of Fred Laresen’s streamliner.

Halibrand quick change rear end, Richmond 5 speed transmission and wheels & tires came from 36 Ford. It’s private race car so parts will come from friends to cut down the cost and planning to do a test run on April, 2007 prior to Bonneville speed week on August 2007.

Be Sociable, Share!

Comments are closed.