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MS50 Equipped 1-JZ Motor

5ヶ月に及ぶBig Project、1970 TOYOTA Crown Super Delux MS50にToyota 1-JZ MotorへのSwapが完成しました。乗り易いの何のって、最高です。毎日乗ってますよ!
エンジン等の老朽化、そして修理部品がなかなか手に入らない問題とか、旧車を維持する上で沢山の壁にぶつかります。特にエンジンやミッション等が駄目になり、維持する事を諦めるケースは大変多いと思います。オリジナルのエンジンをオーバーホールするにも、ガスケットすら手に入らないような日本で、どうやって旧車を維持していけるのでしょうか?USA車のように50年近く基本的に同じ機構のメカニズム等であれば、50年前のエンジン部品でも今だに簡単に手に入りますが、日本車のようにしょっちゅう物が変わっていくと、修理部品すら入手できないのが現状ですね。

仮にこのクラウンのエンジン部品が手に入り、オリジナルエンジンを蘇らせたとしても、それは35年前のエンジンが蘇るわけですから当時の走りと何も変わらない訳です。それは辛い!その辛さはもう結構です。50年前のUSA車のV-8はパワーもあり今でも十分ですが、昔の日本車は非力でしたね。

免許を取ってからM型モーターは散々乗ったので、そのダルさは十分体験済みです。しかも当時3年落ちくらいのMS50ですから、まだNewに近いエンジン、でも遅かったな。渋滞ではクーラーを切らなければ水温上がるしね。今までに何台か1-JZにSwapしたクラウンを見ていましたが、最近はそろそろSwapをしてもいいかな?と思える位に完成度も高くなって来たのでGOしました。

条件は、太いテールパイプやこれ見よがしの大きいマフラー等は超大嫌いなので外見はオリジナル。インテリア、特にメーター廻り等は絶対オリジナル。僕はCDとかGPSとかを無神経にダッシュに取り付けするのが嫌いなので、どの車もインテリアはノーマルに近いです。一度取り付けで穴を開けたら二度と元に戻りませんからね。まあ早い話、フードを開けなければ何にも分からないくらい、見える範囲はノーマルです。

Swap後は走ると早いし、暖気運転必要ないし、最高ですね!「これもありですか?」って質問もありましたが、エンジン云々より古い車がこの様な問題で潰されちゃう事を考えたら勿論「あり」でしょう。

今朝 通勤途中、山下公園前のNew Grand Hotelに車を停め、もうじき葉が落ちそうな銀杏並木をバックにMS50を撮りました。このホテルも横浜の歴史的ホテルです。

“MS50 Equipped 1-JZ Motor”
The five month big project of swapping TOYOTA 1-JZ Motor on to 1970 TOYOTA Crown Super Delux MS50 has completed. It’s very easy to drive and really great. I drive it every day now.

With motor getting old and less parts available for repair there are many problems that will effect maintaining an Old Domestic car in Japan. I think there are many cases where owner will give up after fatal break down of motor and or transmission. How can owner maintain the old car when no gasket is available for original motor to overhaul?

Even if parts for this TOYOTA Crown’s Engine came in and repaired original motor, its motor from 35 years ago and same as those days. That’s pain. And its too difficult to bear anymore.

The 50 years old USA cars with V-8 had enough powers for current driving condition but old Japanese cars were weak. I used to drive the TOYOTA M motors after getting my license so I have experienced enough sluggish performance. It was only about 3 years old MS50 Sedan back then so even almost new motor was slow. I had to turn off AC in traffic to avoid overheat. I have seen some TOYOTA Crowns with 1-JZ Motor but recently the quality and techniques has advanced to have decent finish job so I made decision to GO for swap.

The condition is not fat tail pipe, big fat muffler is not my favorite so I want the exterior looks original. The Interior, especially around the gauges and dash panel has to be original, I don’t like to have CD player and or GPS placed on dash without care so all cars have very close to original interior. So unless I open the hood, its very original that’s its hard to tell that motor has been swapped.

After the swap, its fast to drive and don’t need to warm up the motor and its great. Someone asked me if it was OK thing to do this swap, I think its OK as not just motor performance changed but rather have saved one car from being pressed in junk yard.

This morning on the way to work I stopped by the New Grand Hotel in front of Yamashita-Park and took picture of MS50 and raw of maiden hair tree with leaves almost falling. This hotel is also historical hotel of YOKOHAMA.

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