YC&AC

YC&AC EVENTS

アーカイブ/Archives

過去のブログ

Night Race at Irwindale

HCS2012へ来日していた Comet “the Rocket” のオーナーDaleと
MQQNEYES Xmas Party Show & Drag の前に一度 1963 Ford Fairlane を走らせようと
言う事となり 6日木曜日 Irwindale Speedway へ調子を見に行く事になりました。
Irwindale では毎週木曜日 5:00pm 位からレースをやっています。
見るだけなら$10、 車を走らせならプラス $10です。
Just returned back to California from HCS2012, the owner of “the Rocket” Mercury Comet, Dale and I decided to take the 1963 Ford Fairlane for a test run on Thursday (12/6) at Irwindale Speedway before the MQQNEYES Xmas Party Show & Drag.
Every Thursday at Irwindale from 5:00PM they have drag races.
Spectators pay $10 and if you want to race, it’s an addition $10.


まず車を洗車して MQQN ステッカーを何処に貼るか検討中。
Before that, it was time to wash the car and decide where to add a MQQN sticker.


この水張り MQQN ステッカーは60年代の物です。
古い物なので注意しないと水に付けている間にバラバラになってしまいます。
These water slide decals are originals from the ’60s.
I have to be careful because they are delicate and can fall apart when applying.


一度ドアに貼ってみましたが しっくりきません。
Initially, I put one on the door and it just didn’t look right.


サイドウインドゥーに決定しました。
So I decided to add it to the side windows.


昔の写真を見ると Eyeball が後ろを向いているのが多いのでそんな感じにしてみました。
Looking at old photos, there were many Eyeball stickers that looked towards the rear of the vehicle so I decided to do the same.


トレーラーに積んで準備万端
Loaded on the trailer, preparations underway.


出発!
Here we go!


1st ラン、 順番待ちです。
出来た車を買った訳なので何がどうなっているか分かりません。
誰がどう作ったかも分からない車で走るのは一抹の不安があります。
例えばちゃんと止まるのかとか。
何が起きるか分からないので注意です。
1st run, waiting in line.
This car was bought already built so I didn’t know what to expect.
Who or how it was built I don’t know so I was nervous.
For example, whether it would stop or not was a concern.
I decided to play it safe and use caution.


2nd Run、 1回目走ってみましたが何かパンチがありません。
2nd Run. The first run seemed like it didn’t pull hard.


2nd Run, ツリー調整の為コース上で待機です。
2回目もパッとしませんでした。
しかもレッドライト。
2nd Run, waiting stanby on the coarse as they adjust the timing tree.
Even the second run, there was no pull.
I also got a red light on that run.


色々話していてアクセルが全開になっていない事が分かり Chico と Dale が調整中です。
After we all talked about it, we thought it might be possible that the throttle is not opening up all the way so Chico & Dale went to work make changes.


そうこうしていると廻りから色々な人が集まり、 調整はキャブレーターに留まらず
タイミングの取り直し、 プラグ交換等して音は以前に比べて遥かに良くなりましたが
まだ何かパッとしません。 遂に Ford のオーソリティーの人達がロッカーアームの調整しようと言う事になりバルブカバーを外してみたら、 彼らの想像通りリフターが一個駄目な事が分かり万事休す。
In a hurry getting things done several other people began to gather. We checked the carburetor, changed and checked the timing, swapped the plugs and what ever we could think of. I think it did make a difference because the it felt better. However, it still felt like it wasn’t popping with power. Finally we asked a Ford authority about the problem and they suggested the rocker arms could need adjusting so we pulled the valve covers. Just as suggested, there was a damaged lifter. There was nothing more we could do at this point.


と言う事で土曜日は走れません。
All that said and done, it won’t be run on Saturday.

Be Sociable, Share!

Comments are closed.